Sat, Apr 9th, 2016

Toyota Prius ”vede” mai bine noaptea decât BMW Seria 3, Audi A4 și Mercedes Clasa C

Un institut de siguranță a traficului a testat farurile a 31 de modele. Rezultatele au arătat că nu trebuie să cumperi neapărat o mașină premium scumpă pentru ”a vedea” mai bine noaptea.

Piața auto americană se remarcă prin teste de siguranță mai stricte decât cele efectuate în Uniunea Europeană. Pe lângă situațiile de impact, care verifică integritatea structurii și funcționarea elementelor de protecție, americanii au mai inventat un test extrem de important: cel al luminilor.

IIHS, institutul care se ocupă de siguranța traficului în SUA, a verificat sistemele de iluminare a 31 de modele vândute pe piața din Statele Unite. Majoritatea se regăsesc însă și pe piața din Europa.

Concluziile sunt îngrijorătoare, mai ales că IIHS susține că prețul ridicat al unor modele din clasa premium nu se oglindește și în iluminarea pe timp de noapte. Așa se face că modele ca Mercedes CLA sau Clasa C, BMW Seria 3 și Seria 2 precum și noul Audi A4 au primit un punctaj sub așteptări.

Culmea, câștigătorul acestei sesiuni de teste este Toyota Prius V, varianta familistă a celebrului hibrid. Și aici ar fi de făcut o precizare: IIHS a acordat un punctaj bun doar versiunii echipate cu lumini adaptive de tip LED. Versiunea echipată cu faruri cu halogen a fost cotată drept foarte slabă.

Matthew Brumbelow, un inginer specializat în cercetare în cadrul IIHS, susține: ”Faza scurtă cu lumini LED a actualului Prius V îi oferă unui șofer timp să identifice un obstacol de pe marginea drumului și să oprească de la o viteză de 112 km. Un șofer care folosește luminile cu halogen al unui Prius V trebuie să meargă cu 32 de km/h mai încet pentru a putea opri la fel de repede.”

IIHS susține că deși există tehnologii revoluționare în acest segment, ele nu garantează întotdeauna o eficiență în observarea obstacolelor. Noul sistem de testare nu favorizează tehnologiile avansate. El evaluează sistemele de iluminat în mod asemănător.

Testele se fac pe circuit, după lăsarea întunericului. Inginerii folosesc un dispozitiv care măsoară iluminarea ambelor faze scurte și lungi, în mai multe situații: în linie dreaptă, în viraje de 180 de grade la stânga și la dreapta și în curbe graduale, de asemenea la stânga și la dreapta.

Fiecare mașină testată a avut luminile orientate în jos, chiar dacă producătorii nu recomandă asta, iar utilizatorii nu folosesc prea des reglarea farurilor în această poziție.

sursa: www.automarket.ro, foto: www.cargurus.com

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

All Rights Reserved